27 Ekim 2013 Pazar

mayalı pamuk poğaça

herkes heryerde bi cok pogaca tarifi görür ve koşa koşa mutfaga girip hemen yapmaya koyulur:)) ama ne yazıkki bi türlü işte bu dediğimiz tarifleri cokta kolay bulamıyoruz.. ben size bugun favori mayalı poğacamı yaptım:)) umarım begenirsiniz.

 ımmmmm misss pufff pamukkk :) 

hamuru için malzemeler:
1sb süt
1şişe soda (200ml)
1sb sıvıyag
2kasık toz seker
1paket instant maya (10gr)
1 tatlı kaşığı tuz (tepeleme)
un

 işte hepsi bu kadar:)
içine dilediğinizi koyabilirsiniz..

bi çok tarifde yumurta katılır içine ama bn yumurtanın mayalı pogacaları sertleştirdiğini düşünenlerdenim bu yüzden katmıyorum:)

hazırlanısı:

 1 bardak ılık süt seker ve mayayı iyice karıstırın
soda ,sıvıyag maya ve tuzuda ekleyip kıvamını alıncaya kadar unu ekleyerek yogurun
ben yaklaşık 700gr un kullanıyorum
hamuru yogurup yaklaşık yarım saat mayalanmasını bekliyoruz
yarım saatin sonunda hamura şekil verip uzerine yumurta sarısı sürüp 1saat daha bekletiyoruzki iyice pamuk olsunlar:))



ben üzerine genelde çatalla çizgi çekiyorum görsellik acısından. tabiki bu size kalmış bişey 
pogacalar iyice mayalandıktan sonra 200derece ısıtılmış fırında 20dkda pamuklarınız hazırrrr:))

pogacaları fırına verirken çayları koymayı unutmayın hanımlar:) 20dkda pişene kadar cayda demini almış olur afiyet olsun size ve sevdiklerinize:))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder